In gesprek met Gerwin Hulsen: Commercieel manager van HPL Systems

Deze week spreken we Gerwin over zijn werkzaamheden binnen HPL.

Vertel kort iets over jezelf, je carrière. Wat zijn de belangrijkste stappen die je hebt gezet bij HPL?
Ik ben Gerwin Hulsen, 33 lentes jong, vader van een 3-jarig zoontje, voetballiefhebber en woonachtig in het dorp Vorstenbosch nabij Veghel en Uden. Ik ben geboren en getogen in Heeswijk-Dinther en heb tijdens mijn schoolperiode een opleiding gevolgd richting commerciële economie. Na mijn studie ben ik werkzaam geweest bij de Sligro in Veghel. Kort daarna maakte ik de overstap naar HPL, waar ik begon in een marketingfunctie en uiteindelijk (na een kort uitstapje) verantwoordelijk ben geworden voor de verkooptak.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden binnen dit bedrijf?
Ik zorg ervoor dat de basisvoorwaarden goed zijn. Het is belangrijk dat ons team waarmaakt wat we in de markt beloven en wat we willen zijn.
Betrouwbaarheid is een kernwaarde voor ons: we willen een betrouwbare partner voor onze klanten zijn. Dit betekent dat we meedenken en oplossingen bieden. Ik mag verantwoordelijk zijn voor deze aspecten en zorg ervoor dat alles in goede banen wordt geleid.

Waar haal je je voldoening uit? Wat vind jij leuk aan je functie?
Ik vind het vooral leuk om voor ingewikkelde situaties een goede oplossing te vinden. Vaak schakel ik met de klant om te inventariseren wat ze precies willen en dat vertaal ik naar een aanvraag richting onze engineering en productie. Hieruit komt een voorstel dat ik bespreek met de klant.
Zodra we het project in opdracht hebben en geleverd is, ga ik ook naar de bouw om te zien hoe het loopt. Mocht het onverhoopt niet vlekkeloos verlopen dan kan ik bijsturen.

Het begeleiden van een project van A tot Z vind ik het leukst. Het enthousiasme van zowel de interne organisatie als de klant maakt het helemaal af. Vooral de moeilijke projecten waar veel denkwerk in zit, blijven me bij.

Waarom heb je voor HPL gekozen?
Toen ik bij HPL begon, was het niet direct een bewuste keuze. Zoals sommige mensen weten, ben ik een jaar buiten HPL geweest. Daarna maakte ik een heel bewuste keuze om terug te keren.
Wat ik mooi vind aan het bedrijf, is dat we een kleine, hechte club zijn waar met plezier wordt gewerkt en iedereen behulpzaam is. Dat is een grote drijfveer in mijn werk.

We kunnen hier bij HPL bijna alles regelen en hoeven zelden nee te verkopen aan onze klant. Het bedrijf is flexibel en oplossingsgericht, en daar pas ik als persoon goed bij.

Hoe ga je om met het stellen van prioriteiten en het beheren van tijd, vooral bij meerdere lopende projecten?
Mijn werkzaamheden zijn heel divers. Onder andere het regelen van interne zaken, het personeelsbeleid, het onderhouden van relaties en het begeleiden van lopende projecten. Als iemand een probleem heeft of een klant heeft snel een offerte nodig, gaat dat altijd voor. Zo stel ik prioriteiten, zodat onze klant altijd beter af is en snel vooruit kan.

Kun jij een succesverhaal delen waarbij je een belangrijke klant hebt binnengehaald of behouden?
Een voorbeeld is een project waar onze vloergoten werden gebruikt. Tijdens de coronatijd stegen de staalprijzen enorm, wat leidde tot een uitdaging voor de installateur. Door samen slim naar oplossingen te zoeken, konden we de kosten drukken en verliep het project vlekkeloos.

Dit toont aan hoe we gezamenlijk naar een oplossing zoeken, of het nu gaat om technische of financiële uitdagingen. We streven altijd naar een optimale samenwerking.